سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۲۲:۲۰

برگزاری دوره آموزشی مقابله با دزدان دریایی برای صیادان

باشگاه خبری فراساحل: مدیر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از برگزاری کلاس‌های آموزشی نحوه مقابله با دزدان دریایی برای صیادان در چابهار خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  به نقل از سایت خبری مانا، محسن علی گلشنی اظهار داشت: دومین دوره آموزش آشنایی با محدوده ایمن دریا و مقابله با دزدان دریایی با همكاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مركز آموزش اداره كل شیلات استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. مدیر کل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: این دوره آموزشی با اهداف آشنایی مالكین و ناخدای شناورهای صیادی با محدوده ایمن دریا، رعایت حدود مرزی سایر كشورها، رعایت منطقه ایمن جهت تردد و صید آبزیان، نحوه برخورد با دزدان دریایی و اقدامات لازم در هنگام مواجهه با دزدان دریایی توسط ناخدا و مالكین شناور، برگزار شده است. مدیر کل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی حدود 70 نفر آموزش‌های لازم را گذراندند. این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بر تداوم برگزاری این کلاس‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی برای حفاظت از امنیت جانی صیادان بسیار ضروری است.

وی یادآور شد: افسران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان مربی در این کلاس‌های آموزشی به صیادان آموزش‌های مناسب را ارائه دادند. سرپرست اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان در ادامه سخنان خود یادآور شد: تلاش داریم این کلاس‌های آموزشی برای صیادانی که به آب‌های دور سفر می‌کنند به صورت مستمر در مرکز چابهار برگزار شود. گلشنی همچنین به از برگزاری کلاس آموزشی ویژه مدیران شیلات استان‌های ساحی با محوریت بنادر ماهیگیری در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. وی در ادامه در خصوص وضیعت صید تن ماهیان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود صید تن ماهیان توسط صیادان ایرانی در آب‌های اقیانوس هند امسال حداقل به 200 هزار تن برسد. وی اظهار داشت: امیدواریم روند صعودی سهم صیادان ایرانی از تن ماهیان اقیانوس هند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. سرپرست اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان، دلیل این افزایش صید را افزایش میزان ذخایر تن ماهیان اقیانوس هند عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه صید تن ماهیان در آب‌های دور هم‌اکنون در حال انجام است، اظهار داشت: صید تن ماهیان هر ساله از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و تا اوایل تیر ماه سال بعدش ادامه خواهد داشت. این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار داشت: صیادان ایرانی هر ساله به هزار شناور برای صید تن ماهیان عازم آب‌های دور در اقیانوس هند می‌شوند. وی یادآور شد: به‌منظور حفظ ذخایر تن ماهیان و جلوگیری از خطر از بین رفتن این گونه ماهی با ارزش، برای صید این گونه ماهیان از سوی کمیته بین‌المللی تن ماهیان قوانین و مقررات ویژه‌ای وضع شده است. سرپرست اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ایران در میان کشورهای عضو کمیته تن ماهیان، به لحاظ پایبندی به رعایت قوانین و مقررات صید این گونه ماهیان موفق به کسب رتبه نخست شده است. وی گفت: امیدواریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی مقابله با دزدان دریایی برای صیادان، خطرات ناشی از حمله دزدان دریایی را برای آنها کاهش دهیم.



  کد خبر : 333
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :